ADRA
Adresa: Radniční 1242, 738 01 Frýdek-Místek
Telefon: +420 739 320 717
Email:
Web: www.adrafrydekmistek.cz
Nemocnice Frýdek-Místek, příspěvková organizace, má s Dobrovolnickým centrem ADRA Frýdek-Místek uzavřenou smlouvu o spolupráci při dobrovolnické činnosti.
Pravidla dobrovolnického programu
Dobrovolnické centrum, které získalo akreditaci Ministerstva vnitra, se musí řídit zákonem o dobrovolnické činnosti. Z tohoto zákona vyplývají některá z těchto pravidel:
- Pojištění dobrovolníka
Nejde o zdravotní či sociální pojištění, jde o odpovědnostní pojištění. Toto pojištění dobrovolníka je sjednáno:
• pro případ úrazu dobrovolníka, který by se stal při výkonu dobrovolnictví
• pro případ úrazu, který se stane uživateli při výkonu dobrovolnické činnosti
• pro případ zničení věci, která patří třetí osobě (přijímající organizaci)
- Sepsání smlouvy o výkonu dlouhodobé dobrovolnické činnosti s dobrovolníkem
- Evidence dobrovolnických návštěv
- Supervize dobrovolníků
Zájemci o dobrovolnickou činnost se mohou obrátit se žádostí o bližší informace na tyto osoby:
Kontaktní osoba pro dobrovolnickou činnost na dětském oddělení je
herní terapeutka Renata Kročková, e-mail:
Kontaktní osoba pro dobrovolnickou činnost na oddělení následné péče je
staniční sestra Eva Bryndová, e-mail:
Noví zájemci o dobrovolnictví mohou kontaktovat:
koordinátorku v DC ADRA, Irenu Blablovou, mobil 739 320 717, e-mail:
Kodex dobrovolníka
• Splnit úkoly, ke kterým se zavázal.
• Být spolehlivý, mít smysl pro povinnost a zodpovědnost.
• Nezneužívat projevené důvěry.
• Požádat o pomoc, kterou při své činnosti potřebuje.
• Znát a brát na vědomí své limity (časové, zdravotní atd), neriskovat.
• Být „týmovým hráčem“.
• Dobrovolník nenahrazuje svojí činností zaměstnance.
• Zachovává mlčenlivost o osobních údajích uživatelů zařízení a o zařízení samotném.
• Nepřebírá žádnou finanční částku od uživatelů, cennosti, klíče a jiné osobní věci.
• Nepřichází do zařízení s úmyslem obracet lidi na víru, za účelem prodeje produktů.
• Není pod vlivem alkoholu nebo drog.
• Chová se k uživatelům domova ohleduplně.
• Mluví s uživateli jasně, klidně a jednoduše.
• Dodržuje obecné zásady slušného chování.
• Nezasahuje do rodinných vztahů uživatelů.
• Odloží návštěvu v případě nemoci.